2014. november 2., vasárnap

Citromos-csokis csíkos puding nem hagyományosan

A puding a régi vasárnapokat juttatja eszembe, amikor nem volt semmi különleges ünnep, hogy egyéb finomság legyen, de azért mégiscsak vasárnap volt. Ilyenkor jött elő a puding: csokis, vaníliás, epres, karamelles... ízesítésű. Nem hiszem, hogy keményítőn és cukron kívül bármi jelentős mennyiségben lenne azokban a porokban. Ebben viszont sok más van, de  az említett kettő nem. :)

Hozzávalók 3 adaghoz:
Citromos:
-200 ml (házi) kókusztej
-1 1/2 citrom leve
-3 tojássárgája
-2 ek. útifűmaghéj
-30 g eritrit
-15 g kókuszzsír
Ezekből az összetevőkből krémet főztem, majd kihűtöttem.

Csokis:
-1 avokádó (175 g)
-2 ek. kakaópor
-20 g eritrit
-1 dl kókusztej
-1 ek. útifűmaghéj
Az avokádót a kókusztejjel együtt botmixerrel pürésítettem, majd elkevertem benne a többi összetevőt. Állni hagytam, amig kicsit sűrűsödött.
A kétféle krémet egymásra rétegeztem, a tetejét megszórtam kókuszreszelékkel. (24 g CH, 8 g/adag)




1 megjegyzés: