2014. július 1., kedd

Vándordíj - Liebster award :)

Ágitól, a ...konyhán innen-kerten túl... blog írójától kaptam ezt a díjat, amit köszönök szépen! Abból áll, hogy válaszolnom kell a kérdéseire, majd továbbadnom 11 bloggernek az én kérdéseimmel. Jaj, csak tudjak összeszedni 11-et! Lehet, hogy lesz, akinél már járt, de ha mások a kérdések, akkor úgy sem baj.:)
Lássuk a kérdéseket és a válaszaimat:
1. Mi a kedvenc nyári alapanyagod?
Gondolom, ha nyári, akkor mindenkinek a gyümölcs és a zöldség. Igazából nem is tudok dönteni, mert mindegyiket imádom. Talán a bogyós gyümölcsök.
2. Mi a legkedvesebb gyermekkori ételed?
Borzasztó válogatós voltam (vagyok), de amit szerettem, azt nagyon. A krémes, nem piskótás édességeket szerettem a legjobban, például a madártejet.
3. Ki az, aki a környezetedben a legjobban inspirál?
Előre is bocsánat a "környezetemtől", de ők nem különösebben inspirálnak. Esetleg a nagymamámat írhatnám, mert ha elkészít valami régi kedvencet, amiből nem eszem, akkor egyből járni kezd az agyam, hogy hogyan lehetne azt egészségesen és ugyanolyan finoman elkészíteni.
4. Melyik ország konyhája áll a legközelebb a szívedhez?
Mindegyik konyhának megvannak a kis gyöngyszemei, a franciában például azt szeretem, hogy nem csak úgy összedobálják, ami van, hanem az ízek meg vannak komponálva (most a L'ecsó című meseínyencség jut eszembe). A skandináv országok konyhájában azt kedvelem, hogy sok halat fogyasztanak, elég sok egészséges dolgot. Olyan háziasnak látom, de nem olyan, mint a magyar "házias" konyha a zsírtól csöpögő dolgokkal.
A rólam szóló, személyes részeket mindig sikerül túlbeszélnem. Jellemző. :)

Akiknek továbbadom a díjat:
Tipikus flammeres
fromJuci
Piszke
Pillecukor
Őrülten jó ételek
Sünis kanál
Troll a konyhámban
Csak, mert szeretem
Süni Süti
Mézes finomságok
Megfőzlek...

A kérdéseim:
1.Melyik az az alapanyag, ami nélkül nem tudnád elképzelni a főzést?
2.Hány évesen kezdtél a konyhában sürgölődni?
3.Mi volt az első "műved"?
4.Hogy néz ki az álomkonyhád?

9 megjegyzés:

  1. Kedves Pitelány! Nagyon köszönöm a díjat, igazán kedves tőled, hogy rám is gondoltál. :) Igyekszem mihamarabb válaszolni a kérdésekre, csak most éppen költözésben vagyunk. Szép estét!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen a díjat, hamarosan válaszolok :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! :) Nagyon szépen köszönöm, hogy gondoltál rám! :) Én nem jelölök ki bloggereket, mert nagyon sok kedvencem van, mindenkit másért szeretek. :)

    1.Melyik az az alapanyag, ami nélkül nem tudnád elképzelni a főzést? Só - ezt sütésnél is előszeretettel alkalmazom. :)

    2.Hány évesen kezdtél a konyhában sürgölődni? Hmmm, hát a gyermekkoromra valamiért nem nagyon emlékszem, csak néhány foszlányra. :) Igazából a gimi után amikor elkerültem otthonról. :)

    3.Mi volt az első "műved"? A legeslegelsőre nem emlékszem, inkább itt burkolt tortát emelnék ki, amit anyukámnak anyák napjára készítettem. Őt: http://fromjuci.blogspot.hu/2013/05/citromkremes-mini-torta-marcipan.html

    4.Hogy néz ki az álomkonyhád? Kár, hogy ide fotót nem lehet csatolni. :) Az álomkonyhám nagy ablakos, legyen benne krétafal és picit vintage stílusú. :)

    VálaszTörlés
  4. Szia, én is köszönöm, hogy gondoltál rám:) Az az igazság, nem kedvelem a továbbadós díjakat és jó ideje nem is adom őket tovább, de azért válaszolok itt a kérdésekre. Remélem nem haragszol:)
    1.Melyik az az alapanyag, ami nélkül nem tudnád elképzelni a főzést?
    Hú, hát igazából mióta allergiás lettem és a paleo diétát tartom, minden átértékelődött, mindent lehet helyettesíteni, csak egy kis kreativitás kell hozzá.
    2.Hány évesen kezdtél a konyhában sürgölődni?
    10-11 évesen már meg tudtam főzni egyszerűbb ételeket, a nagymamaámtól tanultam az alapokat.
    3.Mi volt az első "műved"?
    Erre konkrétan most nem emlékszem melyik volt az első, de valami süti kellett, hogy legyen, mert már akkor is szenvedélyem volt a sütés.
    4.Hogy néz ki az álomkonyhád?
    Tágas, világos, elegendő pakoló térrel, benne a kedvenc gépeimmel, eszközeimmel. Tulajdonképpen a mostani is ilyen, csak modernebbet szeretnék. A fehér konyhát nem szeretem, különben nincsenek nagy igényeim:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj. :) Köszönöm, hogy válaszoltál.

      Törlés
  5. Én is köszönöm szépen a díjat, nagyon kedves tőled, hogy gondoltál rám :) Azt hiszem én sem fogom továbbítani, mert lassan körbe ér a dolog, én is már harmadjára kapom meg.
    1, nyáron a gyümölcsök, főleg az eper.
    2,én nagyon későn kezdtem el főzni, k.b. 23 éves lehettem, de 17 évesen sütöttem egy aranygaluskát.
    3.az aranygaluska volt az első remekem.
    4, az álomkonyhám hatalmas, modern, van benne egy 10 m hosszú pult, amin lehet dolgozni és a szabadban folytatódik, ahol egy kemence zárja a sort.

    VálaszTörlés
  6. Szia! :) Először is elnézést kérek, hogy ilyen sokára reagálok csak.
    Én sem szoktam vándordíjakat továbbadni, mivel gyorsan körbeérnek, de mivel nagyon köszönöm, hogy megtiszteltél vele, ezért itt válaszolok én is :)
    1.Melyik az az alapanyag, ami nélkül nem tudnád elképzelni a főzést?
    Friss zöldfűszerek nélkül nem tudnék létezni. :)
    2.Hány évesen kezdtél a konyhában sürgölődni?
    Egy-egy süteményt már gyerekkorom óta készítettem, de rendszeresen főzni és kísérletezni akkor kezdtem el, mikor elköltöztem otthonról, olyan 22 évesen.
    3.Mi volt az első "műved"?
    Őszintén szólva a legelső főzésemre nem emlékszem. Ami nagyon megmaradtaz emlékeimben, mikor olyan 19 éves koromban készítettem egy igazi somlói galuskát az akkori barátomnak, mivel ez volt a kedvence, 3 féle piskótával és mindennel, ami kellett hozzá. Fantasztikusan finom volt, de olyan időigényes, hogy azóta sem álltam neki újra. :)
    4.Hogy néz ki az álomkonyhád?
    Először is hatalmas, nagyon világos, van ablaka ahol cserépben fűszerek nőnek, tömörfa bútorral, hatalmas munkapulltal, középen kis szigettel. És közvetlen kijárattal a kertbe, ahol természetesen rögtön az ablak alatt lenne a zöldfűszerkertem. :) És persze egy hozzá kapcsolódó kamráról is álmodozom. :)

    VálaszTörlés