2014. május 10., szombat

Hajdina kenyér

A hajdina egy aránylag olcsó gluténmentes, lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmazó keserűfűféle, a rebarbarával és a sóskával rokon. Sok benne a B1-, B2-, C-, és E-vitamin, gazdag fehérjeforrás, emellett cinket, rezet, mangán, magnéziumot és kalciumot is tartalmaz. Jótékonyan hat a koleszterin-szintre és a vérnyomásra, magas rosttartalmának köszönhetően az emésztést is támogatja. Kétszer annyi rost van benne, mint a búzában.
Sokszor készítek főtt hajdinát köretnek. Érdekes íze van, először furcsának tűnt, de most már igazán megszerettem. Elkészíthető édesen is, igaz, én pont a sajátságos íze miatt eddig még nem próbáltam. Házilag is megdarálható, de kapható hajdinaliszt is.
Hozzávalók:
-140 g hajdinaliszt
-50 g lenmagliszt/szezámliszt/kókuszreszelék
-18 g útifű maghéj vízben zselésítve
-1 tojás
-só
-szódabikarbóna
-zöld fűszerek
A száraz összetevőket összekevertem, majd összegyúrtam az útifű zselével és a tojással. Kb. 20 perc alatt sül meg. Jól szeletelhető, nem ragacsos a belseje. 100 g CH-ot tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése