2013. december 29., vasárnap

Gluténmentes zserbó

Hogy cukormentes, az alap. :) Még soha nem sütöttem zserbót, még hagyományosat sem és nem ettem minimum két és fél éve vagy mégtöbb. Az én bájglim és bonbonom már elfogyott, a zserbó meg jó diós, télies dolog, így elkészítettem.
Hozzávalók:
Tészta:
-110 g barna rizsliszt
-30 g kókuszreszelék
-25 g eritrit
-60 g kókuszzsír
-4 ek. kókusztej
-1 tojásfehérje
-1 csipet szódabikarbóna
-fahéj, szegfűszeg
Ezt jól összegyúrtam és három részre osztottam.
Töltelék:
-130 g darált dió
-40 eritrit
-fél üveg minden mentes házi baracklekvár
Máz:
-30 g kókuszzsír
-2 ek. kakaópor
-2 ek. eritrit
A biztonság kedvéért sütőpapíron sütöttem. A tészta egyharmadát a formában kézzel szétnyomkodtam, megkentem baracklekvárral és rászórtam az eritrites dió felét. A tészta következő harmadát folpack között kinyújtottam és sikerült többé-kevésbé egyben ráhelyezni. Erre ismét lekvár és dió került majd az utolsó adag tészta. Elég sokat pihentettem, de nem muszáj. Kb. 40 perc alatt sült meg,  de közben váltogattam a hőfökot. A mázhoz megolvasztottam a kókuszzsírt és belekvertem a kakaót és az eritritet, majd bevontam vele a sütit. 111 g CH-ot tartalmaz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése