2013. november 10., vasárnap

Diéta karácsonykor is, lemondás nélkül

Jaj, ez a cím most úgy hangzik, mint valami reklámszlogen, de pontosan leírja a lényeget. Arra gondoltam, hogy karácsonyig igyekszem elkészíteni több hagyományos karácsonyi édességet (esetleg sósságot) diétásan, ha kell, teljesen átváltoztatva a receptet, hogy a végeredmény az eredeti ízvilágát hozza vissza, de ne számítson "bűnözésnek" a fogyasztása.
Nálunk hagyományosan mézeskalács és bájgli készült, linzer pedig Szilveszterre. Nekem ez a második diétás karácsonyom lesz, mivel 2012 januárban kezdtem. Tavaly már kitapasztaltam, hogy hamis mézeskalácsot és bájglit nagyon jól el lehet készíteni teljeskiőrlésű lisztből is, cukor- és tejmentesen, most a lisztet is ki kell váltani, de nem okoz gondot. A két legfőbb recept már megvan (receptek a képre kattintva).
Ez lesz a mézeskalács, csak többféle fűszerrel:

 És ez a bájgli, csak hagyományos bájgli formában:

Tavaly már készítettem marcipános szaloncukrot:
http://tuparna-habvero.blogspot.ro/2012/12/mezeskalacs-es-marcipanos-szaloncukor.html
 Fekete erdő torta az ünnepi ebédhez:
http://tuparna-habvero.blogspot.ro/2013/08/fekete-erdo-torta-csokifuggoknek-orszak.html

Minden ötletet várok, kíváncsi vagyok, Nálatok mik a hagyományos karácsonyi finomságok, amik megreformálásra várnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése