2013. augusztus 12., hétfő

Csúsztatott palacsinta, avagy gyermekkorom íze (SAD 17. forduló)

Sokat gondolkoztam, hogy mi lehet az én gyermekkorom meghatározó íze. Ez nehéz kérdés, mert nem voltam soha egy nagyevő, na meg a gyermekkorom sem volt valami messze. Igazából még nem is ért véget. :) Aztán jött a megvilágosodás. Nagymamám csúsztatott palacsintát készített, amiből én nem ettem, de rájöttem, hogy ez az! Ez olyan igazi nagyszülőnél vakációzós, strand után evős finomság. Persze muszáj volt kicsit belenyúlnom a receptbe, hogy diétásabb legyen (már amennyire ez ennél megoldható). Íme:



Hozzávalók:
-tojás
-50 g krémsajt
-180 g tk liszt
-70 g xilit
-200 ml tejszín
-200 ml víz
-só
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét a xilittel és a sóval felverjük. A többi összekeverjük és lassan a habhoz adagoljuk. Nem fordítva! Ezzel én már egyszer megjártam, a fehérje csak úszott a krém tetején, nem akart összekeveredni vele. Megsütjük a palacsintákat, de csak az egyik oldalukat. Egymásra rétegezzük, a habos részül van felül, erre darált diót szórunk.

A recepteket még 20-áig lehet beküldeni. http://devel.zsofivagyok.hu/node/27

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése