2013. június 15., szombat

Marcipánmorzsás almáspite

Már nagyon régóta el szerettem volna készíteni a morzsás almáspitét, amiről nagyon szép emlékeim vannak még kiskoromból. A mandulában sok a magnézium, aminek nyugtató hatása is van, szóval csak jól jöhet. Először elkészítettem a marcipánt, de még nem tudtam, mi is lesz belőle.




 Hát ez lett.
Marcipán:
-150 g darált mandula
-50 g xilit
-kevés víz
Mindez jól összegyúrva.
-30 g liszt (tk)
-2 reszelt alma, citromlé, fahéj
A tésztát két részre osztottam, felével kibéleltem a formát, erre került az almás réteg. A tészta másik fele a mélyhűtőben állt, hogy jól morzsálható legyen. Ezt rámorzsáltam.
Kb. 20 percet sütöttem 200 fokon.
Ez volt a mai ebédem második fele. Első fogásnak zöldségsalátát és csirkemellet ettem. Hurrá, végre itt a salátázás szezonja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése