2013. április 3., szerda

Húsvét

Sikerült elkészítenem a paleo kókusztekercset.
20+15 dkg kókuszreszelék
10 dkg darált mandula
5 ek keserű kakaó
3+2 ek nyírfacukor
3 ek kókuszcukor
1 dl kávé
1 ek rum(aroma)
5-6 ek kókusztej
10+5 dkg szobahőmérsékletű ghee (esetleg vaj)


A kókuszreszeléket daráljuk minél apróbbra.
A cukrokat is daráljuk porszerűre.
A barna tésztához keverjünk össze 20 dkg kókuszreszeléket, 10 dkg darált mandulát, 5 ek keserű kakaót, 2 ek nyírfacukrot és 3 ek kókuszcukrot 5 dkg gheevel, 1 dl kávéval, a rummal és annyi kókusztejjel, hogy összeálljon a tészta (nekem 2 evőkanálnyi elég volt), de ne legyen ragacsos. Terítsük szét 5-8 mm vastagon egy folpackon.
A fehér részhez a 15 dkg kókuszreszeléket 3 ek nyírfacukorral, 10 dkg gheevel és 2-4 evőkanálnyi kókusztejjel keverjük szilárd, de kenhető állagúra.
A fehér masszát morzsoljuk/kenjük a barna tésztára, akár egy kiskanál hátuljával is el lehet simítgatni. A folpack segítségével tekerjük fel szorosan, 1-2 órára tegyük hűtőbe. Szeletelés előtt azonban egy fél órával vegyük ki a hűtőből, mert különben nagyon morzsálódik.

Ez az eredeti recept. Én ghee helyett szilárd kókuszolajat használtam és csak xilitet, kókuszcukorról még nem is hallottam. Most nem találtunk kókusztejet, így tejszín ment bele, kávl helyett cikóriakávé és a rumaromát kihagytam.
Készült számomra tk lisztes bájgli eritrittel és tk-mandulalisztes vaníliás koszorú is.
 Az írott tojások sem maradhattak el.





Szalvétából nyuszikat készítettem, ők képezték az asztali dekorációt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése